Mar 28, 2011

gotong royong & cheese cake

Pergghhh..tajuk entry mcm tak caya jer kan.. memang tak yah caya la korang..muker aku nak gotong royong..ghentikan la.. gotong royong tuk bilik aku jer la.. bilik yang lain esok2 je la.. pak aku da bising suh pindah bilik aku balik.. (best plak tido kat katil besau erkkk).. kenela pindah..mak aku da elok and da bleh naik tangga..tu nasib baik mak aku tak berlari..kalo tak doctor pon takot nak tengok.. mak aku terlepas pegi drive keter pon pak aku da geleng2 paler.. hurrmmm... sib bek la semangat mak aku tu kuat errkk..

1st step duk punggah sumer baju lam lemari buruk aku tu.. duk lipat2 tu rupa2nya ader gak baju yg aku tak penah pakai lagi..banyak lak tu..tu la..nafsu besau sgt duk shopping.. pastu terjumpa lak baju2 en awk bagi dulu..aisshhh rasa cam nak wat kain lap tuk dapor aku tu jer..tapi syg la plak.. ko rasa ader tak umah org yg wat pengelap kaki dari seluar jeans levis..kalo ader aku nak wat gak la..bleh.. lepas tu terjumpa lak sweater en awk.. hehe..igt lagi sebelom nak blah pegi poly kunun tukar la sweater suker sama suker..dier bagi sweater tu..aku bagi  sweater crazy causa (tak tau ejaan la..).. padehal lam aty tak pueh hati.. aku bagi ko yg mahal2.. rugi plak aku... bleh mintak balik tak..nak wat mcm member aku si ecam tu..huuu..buruk siku..ader aku kisah..
pastu baju tunang aku plak..adoi..tym ni nasib baek drama sketsa sumer dah habis..rasa mcm nak bg hadiah je baju tu kat dier..agak2 ko dier melalak tak tgk baju tu.. kang tak pasal2 dier bg bakal dier pakai lak..memang aku sumpah awal2 badan ko gatal2 tahap cipan nnt..

settle kemaskan almari, lap kipas plak..bukan 1 tapi 2 okk..tu kalo ko tgk dier punyer debu..pergghhh..siap bleh jadi bedak and ko leh jual kat pasar chow kit tu ha..laku tak yah cakap la..kompem laki ko lari tgk ko nnt..lepas sental kipas, settlekan meja study plak..da macam2 kertas aku jumpa..sib bek la surat chenta adik aku tak jumpa..kalo aku jumpa..siap la dier nnt..memang penyapu jer aku hambatkan nnt.. dah la ritu terkantoi ngan aku.. aku biasa la suker spot check hanpon minah tu.. (salahkan en awk..dier yg ajar..) ..leh lak aku terbaca mesej dari saper ntah duk anta kat dier cakap i luv u.. paneh lak aku..kakak ko ni takder pakwe ko plak yg nak langkah bendul nak berpakwe yer... sampai skang aku tatau saper ngantor..kalo aku tau mmg aku sunatkan budak tu..kecik2 lagi da pandai.. (padehal ko pon samer..).. ngaaa...

haa..settle sudah 1 bilik..da macam bilik nursyahira da..kalo tak dulu lipas pon takot nak singgah.. pas ni nak beli cadar baru la.. yg lamanyer ader luv2..pas ni nak beli gambo tengkorak nyer..baru rock..ngeeee...

pastu elok aku layan FB, bleh plak org ke3 tu terjah mesej aku..ffuuhhh...mengucap panjang aku.. naseb tak mencarot jer time tu..kalo tak mau mkn pelempang ngan mak aku.. dier gitau aku dier tgh bahagia and tak lama lagi akan di satukan.. amin...tu jer mampu aku reply.. reply lebey2 kang meroyan dier sampai balik..kang tak pasal2 aku jadi mangsa lagi..cukup la der.. kot iyer pon ko tgh bahagia tak payah la nak kecoh kat aku.. tak heran la..hadoiiii.. suker cari penyakit ko ni..pak aku cakap, biakan je la..jgn dilayan org mcm tu..pas tu suh aku sambong blaja balik..addooii lemah aku dengar.. "baiklah babah..nnt ila sambong k.."

di sebabkan minah tu terjah kedamaian hidup aku terpaksa la cumi jadi mangsa aku duk temankan aku beli barang tuk wat oreo cheese cake.. duk cilok resepi dr belog org..ngeee... tu la aku cakap..jgn bagi aku hangin..tak pasal2 aku jadi rajin masak..penat tau nak masak ni..hadoii la.. tapi kan..kan3.. cheese cake aku tu menjadi..ngeh3..sedap plak tu..(harus la puji diri sendii..ngee..)

**** kalo petang ni tak jadik mmg aku fire ko!!! tapi..kai baju kurung..kene jalan ayu2..errkk..

sekian wasalam..

No comments: