Apr 25, 2011

kenangan yg anda tidak dapat lupakan zaman sekolah

Ha...entry kali ni aku ambil dari Hot FM pagi tadi.. biler dengar Fafau tyer pendengar pasal kenakalan zaman sekolah, tersenyum aku sensorang kat keter tadi..ni kalo macha sebelah tgk aku senyum sesorang kompem dier reject terus nak ngorat aku.. (padahal pandang pon tak hinginkan..)

Ni aku citer time aku sekolah menengah la..time sek rendah aku ader la muslimah terbaik yg pernah di baikkan..aku wat jahat pon naik form 3 tak silap aku.. ala jahat skit jer pon..ponteng klas.dulu aku masuk olahraga, so tiap2 hari la aku turun kat padang. Bila olahraga dah habis, time merentas desa plak aku join..tapi bukan amik bahagian pon, sajer duk ikot macha2 ni lari keliling pucung nak elak masuk klas..ko tgk gigih tak aku nak memonteng..penat dapat hitam melegam pon dapat.. itu ok lagikan.. paling bangang la aku buat duk monteng pegi KL tu ha..duk jumper balak aku..harus kot nak ponteng sebab aku jumper balak aku setaun, sekali dua jer..tak mcm korangkan..time tu lak dier ader game kat KL..pagi2 lagi pakai baju sukan sumer.lesap dari rumah sebelom mak pak aku nmpak..pegi KL pakai baju sukan ok..tak penah2 aku buat..selekeh giler..sampai2 saner aku kene halau balik plak suh pegi sek..hampeh ko..penat2 aku susun strategi, ko halau aku lak..ke kau nak jumper awek lain ni????

Naik sekolah teknik, menjadi2 ko ponteng yer syera..igtkan pegi sekolah jauh2 insaf la ko..ala...aku ponteng jer kot, bukan buat benda tak senonoh ponkan.. bebudak dorm aku mmg femes la sebab ramai yg star2, tak termasuk aku la.. tapi kalo monteng lagi star kot..ingat lagi time tu maghrib, biasala kan bebudak aspura and aspuri wajib turun jemaah kat masjid..ni aku tak tau la setan mana duk menghasut sampaikan majoriti bebudak dorm aku nak monteng..pukul 7, lampu kipas bagai sumer tutup. Aku lak time tu baru habis mandi, baru habis training lak.kompem2 la ko penatkan.. berkemban pakai kain batik, tak sempat nak sarong baju sumer, pakat ngan budak dorm nyorok bawah katil..1 katil 2 org pulak..aku kongsi ngan raja..baring silang2 la..dier lagi best pakai towel jer..ni kalo aku duk meraba pon kompem tak menjerit ni..duk takot kantoi..cam biasa warden aku pon masuk la duk periksa..ni kalo bapak lipas lalu pon aku say hye jer kot, ntah2 jadi kamceng nnt..nasib baek lepas...

Pastu time nak turun prep siang, budak dorm aku sumer bantai tido, igtkan line clear la..sekali ko warden aku paling garang serbu masuk..haa...sumer dapat cubitan free2 jer kat perut..senak okkk..lagi best dia pegi haramkan kiteorg jejak kaki kat bilik prep..mau tak haru kiteorg..last2 pegi la kiteorg prep kat masjid..ngan budak aspura tak yah ckp la..depa pon da paham ngan dorm kiteorg..huhu..

Kantoi bawak henpon pon dorm kiteorg gak..and akunyer henpon gak yg kene rampas..ni sumer pasai ugutan warden.. "awk jgn sampai saya doakan kimia awak fail..baik mengaku saper yg bawak" .. mau aku tak mengaku..kalo tak mau cntik sijil SPM aku nnt..
Yang kantoi berparty...dorm aku gak..siap kene rampas radio sumer..baju ko tak yah ckp la..buntang kot mata warden aku tu..siap ngan mekap segala bagai..harus la party...senior kotkan..heee...

Hurm nak ikotkan, bnyak sgt la aku wat pasal dulu, pasai ponteng terawih (KLIK SINI)... tapi kata org,kenakalan time ni la mengajar kiter erti kehidupan..kalo tak nakal, mmg tak sempurna la hidup korang..seronok okk..walau kene cubit, rotan, denda sumer..huuuuu....


***Ni kalo kantoi kat bapak aku ni, mau kayu golf tgu depan umah ni kang..tak kayu golf batang paip pon dier hambat aku nnt...perrgghhhh..besttt...

2 comments:

bellaregaza said...

kelakor kelakor

syera said...

nak kene bako bella ni