Apr 2, 2011

Hikayat Merong Mahawangsa~

Semekom..akhirnyer dapat gak aku tengok filem Merong ni semalam..ngeh3..agak2 citer ni dah basi baru la aku dapat nengok yer..nak wat camner, agak busy skit aku ni.. (padehal melangok jer kat umah).. ritu da pegi dah, dari rumah da feeling2 nak tgk citer ni tapi sampai saner punya la ramai umat dah menghabiskan tiket citer ni..so terpaksa lah menghabiskan tgk citer lain..

Benda tak rancang pon, sajer mengedik ngan cumi tanyer biler nak tgk merong, then tetiba angin baik dier sampai dier kata jom..so aku, cumi, am, and insan pon pergi la terjah IOI mall tu ha..nasib baek la tiket bnyak lagi..so hati pon ade rasa happy la..semata2 aku nak tgk stephen rahman tu ha..

Tengah2 tgk citer tu, haruslah kiter membayangkan Embok tu aku and Merong tu adalah stephen rahman..nasib baek la merong bukan duk sebelah aku..kalo tak aku tak hingin nak tgk skrin tu..bek aku tgk merong kat sebelah aku..ngeee..

bagi aku filem ni best la..tapi agak tak melogikkan pon ader..tapi ader aku kisah..da nama pon citer..so takkan sama dengan aper yg tuan pengarah mengimaginasikan..penggunaan CGI pon mmg aku tabik spring la..tapi takkan sama la dengan citer omputih yg korang salu tengok tu..tapi agak membanggakan la anak melayu kiter berjaya wat citer ni..dengar2 dua tahun gak la depa nak wat..so korang leh bayangkan tak mcm mana susah depa nak wat citer ni..ngeh3..

tapi papehal pon aku bagi 5 bintang la kat citer ni..tak la membazir duet aku errkkk.. tapi tetap tak puas hati mengapa Merongku mati..tamau la..huhu..








ajejejeje..dari mata turun ke hati..





No comments: