Feb 21, 2011

TUNANG

Salam..hehe.. hari ni aku temankan member aku, sumi pegi ngantor org bertunang..aku pon tak kenal sgt..yg aku tau yg bertunang ni kawan baek kepada arwah abg member aku ni.. dier pon dalam paksa rela pegi la ngantor sebab ni je kot cara nak balas budi baek pada family ni.. konon dtg bermakeup bagai nak rak la..ye la..uma pihak laki kot..aku ngan member aku ni da plan baik punya..igt kompem kawan si tunang ni dtg..nak kelip2 mata la kononnyer..sekali kau....yg ader sumer org tua..yg muda pon stok da ader anak sumer..aku ngan sumi da tarik muka da pandang 1 sama lain..bayangkan la..kiteorg je kot bergaya sakan yg laen pakai ok jer...malu sih..paham2 je la kalo tak kenal mmg muka selenga tahap cipan la..aku pandang sumi, sumi pandang aku..yg tuan rumah da bnyak kali suh mkn, yg si sumi ni boleh plak nak segan2, pastu pujuk mkn kat uma pompuan nnt..ok!!! aku pon ngan muka toya tahan la lapa..last2 tuan uma pon da fed up kot duk ajak p makan..aku pon ajak la si sumi ni mkn..nmpak mee kari..terliur da..last2 mkn kuih jer..
sampai kat uma pompuan konon nak jd photographer tak bertauliah la..sekali kau 1 uma penuh..so kiteorg berkampung la kat lua..crowded sgt..tapi urusan pertunangan depa nih cepat la..mcm paham2 je kiteorg da kebulur..tapi last2 tak makan gak..member aku ni segan lagi..tak tau nak mkn kat mana..kang amek nasi kang kusi lak takder..mau bersila tepi lif tu kang..jatuh la market gua beb..(mcm ader org nak kat ko jer..)..
so tahan lapa lagi la..si sumi da pujuk da balik kang kiter lepak kat ABC..mapley pon mapley la..

balik terus terjah ABC ngan aini dayah and ruby..skali ngah makan sumi gtau bakal mak mertua tak jadi aku dtg..dtg ngan anak pompuan dier n menantu dier..siyes giler muka aku da pucat da..tangan ni aku rs da perkinson da..duk lapa2 terus tak selera aku nak mkn da..susah payah aku sorokkan muka ni dr depa tgk muka aku..kang depa nmpak aku kang ader yg drama nangis menangis kang..dr kuat terus jadi lemah aku kang..sib bek la en awk tu tak ikot sekali,kalo ader mau time tu aku blah jer..hahaha..last2 depa pon balik tanpa nmpak muka aku..bukan nak jadi sombong tapi aku malas nak pikir sumer..biar la sumer berakhir..

























*** thanks la untuk insan tu sebab sepanjang aku kat saner duk teman aku sms...tak ler kawe boring..hehehe..

1 comment:

rohanazainal said...

ehem.....kau ta habis2..janganlah lemah..kuat maa..kau da berjaya da tuh..tingkatkan lagi usaha itu..haa, dengan melepak dan kuar bersama rakan-rakan mungkin terubat sebak dan pilu di dada.. betol tak?